CHOKILALA

PREVIOUS POSTS

KAWAII






LABELS

ARCHIVE

SPONSORED LINK

SEARCH THIS BLOG..

FAVOURITES



link me by clicking banner
modern template only
added as page element


bookmark me!

Add Me!

for classic template users : copy image

.




CHOKILALA IS NO LONGER USING BLOGSPOT
CHOKILALA IS ON WORDPRESS NOW

HTTP://WWW.CHOKILALA.COM

DON'T FORGET TO UPDATE YOUR BOOKMARK
SMILE =)

Labels: , , ,



pecah kaca, pecah simen
sudah baca, harap komen


chokilala BLOGGED @ 11/01/2008 10:52:00 PM l 19 Comment(s)


Bentō is a single-portion takeout or home-packed meal common in Japanese cuisine. A traditional bento consists of rice, fish or meat, and one or more pickled or cooked vegetables as a side dish. The food is often decorated to look like people, animals, or characters and items such as flowers and plants. This style of elaborate bento is called kyaraben












L to R : ryehannazz, fizz, ynn rakus, shira gelojoh

wakakakakakaka!!! *gelak sambil melarikan diri*
minta ampun kamu semua.. ngeh ngeh..
bila tengok sotong ramai2 tu, terus teringat nak letak nama korang
P/S : entry ni xde kena mengena dgn aktiviti cik puan J ye >_<

Source(s) :
Wikipedia
CuteOverload

* Entry sebelum ini telah di-remove. It's not hard to say sorry. Xmati pun kan? Let's live happily :)

Labels:



pecah kaca, pecah simen
sudah baca, harap komen


chokilala BLOGGED @ 10/06/2008 03:03:00 PM l 12 Comment(s)




apa perasaan korang kalau ada budak-budak nak datang beraya kat rumah korang? aku bukan la anti mereka, tapi aku cuma tak suka budak-budak yang datang semata-mata kerana DUIT RAYA. seingat aku la, sewaktu zaman aku muda-muda dulu, aku bukan la kaki beraya rumah orang sangat pun. lagi pulak kalau rumah orang yang tak kenal. duit raya sendiri pun masa tu dah lebih daripada cukup dah. duduk rumah korek hidung makan secara intensif lagi best, ganti balik sebulan tak dapat buat macam tu

kejadian ini berlaku pada 2 Syawal. sedang aku berehat-rehat yang saling tak tumpah seperti dugong terdampar di atas sofa, datang 3 orang kanak-kanak nak datang beraya. masa tu kalau xsilap aku tengah tengok cite OPRAH. ye, aku tahu ada sedikit unsur ke'makcik'an di situ, sila abaikan. suruh mereka masuk then aku pun pergi la buat air. untung betul mereka, dapat rasa air minuman buatan blogger terlampau, si chokilala *berangan*

aku bikin air sirap baek punya. sikit punya merah bergemerlapan. letak ais banyak pulak tu. bila aku tengah nak tuang air, boleh ke mereka berkata sedemikian..

Budak 1 : kak kak, saya xnak air
Budak 2 : saya pun
Budak 3 : ....... (diam je, sbb dia cinonet lagi, xtau pape)

Aku dah macam "huh? waklu.. aku dah penat2 bangun n buatkan pastu ko xnak minum air aku bikin?" (tapi dalam hati je la.. kehkeh)

Aku : siapa xminum, nescaya xdapat duit raya

Sambil buat muka jahat macam bofu kat bawah ni.. mcm tu la muka aku ketika mengucapkan dialog tu.. tapi sila bayangkan muka bofu ni sambil tuang air ye!
:bofu_27:

dengar aku cakap macam tu, terus sume berebut-rebut ambil air tu. kahkah. padan muka mereka. lepas tu aku dengar dorang duk cite2 bape duit raya terkumpul yang dorang dah kutip. padahal aku ade depan mata ni, tgh dengar ni. hampes!

mereka minum setitik dua je air, n cakap nak balik dah. eh, mana boleh senang2 je nak lepas camtu. dah la kekurangan adab. masa aku kecik dulu, budak-budak yang datang beraya beradab sikit walaupun xkenal. at least ada la gak berkenalan dgn tuan rumah, borak2, cite pasal sekolah, pasal result UPSR, pasal family. datang dan balik bersalam, ajak minum sekali ke ape ke. tapi budak sekarang agak kelainan sikit. hishh..

haa, lepas dorang cakap nak balik tu, aku cakap "air kena habis, baru boleh balik". kahkah. mereka tertipu lagi. bersusah payah habiskan air tu, boleh pun sebenarnya. saja gatal nak duit raya je. bagi mereka duit raya n ada satu packaging yang memang mak aku buat untuk bagi budak2, dipenuhi jajan. yg penting ada choki-choki tau. hehe

lepas dapat, terus blah je. xsalam x apa. xsalam aku xpe la, ni mak ayah pun dorang xsalam. terima kasih pun xde. eii, rasa macam nak sebat je montot2 beliau tersebut. xde adab betul la. pastu aku terfikir gak la, senang2 je mak apak dia lepaskan anak dia gi jalan. dah la kecik lagi. macam 3-4 tahun pun ade. yang jaga akaknya, dalam umur 5-6 tahun. alahai, seb baik la aku ni bukan "Perempuan Kucing". kehkeh!

moral of the story, kalau ada anak sila bagi duit raya banyak sket. kalau ada adik yang kecik lagi, jangan bagi dorang beraya ntah ke mana2. adios!

FITNAH TERHEBAT RAYA KALI INI

Lokasi : Rumah aku
Pemfitnah : Kawan2 laki aku masa sekolah menengah

Mereka : Aku dengar xlama lagi ko nak bertunang..
Aku : Huh?

Labels:



pecah kaca, pecah simen
sudah baca, harap komen


chokilala BLOGGED @ 10/03/2008 07:29:00 PM l 23 Comment(s)


Template 101% self-coded by Chokilala
http://www.chokilala.com
Back to Top