CHOKILALA

PREVIOUS POSTS

KAWAII






LABELS

ARCHIVE

SPONSORED LINK

SEARCH THIS BLOG..

FAVOURITES



link me by clicking banner
modern template only
added as page element


bookmark me!

Add Me!

for classic template users : copy image

.


sape eh yg ckp 'minggu hapuskan single' ni kat comment yg lepas? hihihi. ok, nak cover sket tentang MINGGU HALUAN SISWA utem yang berlangsung dengan jayanya drpd isnin sampai jumaat lepas. psst, walaupun bole dikira bape hari je aku dtg =P

menurut pemerhatian aku, MHS kali ni mcm better berbanding MHS batch aku iaitu 3 tahun lepas mase aku amek dip. kali ni, aku dtg hari rabu je, hari yg sepatutnya aku plg mengelak nak dtg sbb byk LDK (latihan dlm kumpulan). dtg pun sebab *kononnya* ada amek markah, sbb lecturer pun dtg conduct LDK. huh~ seb baik aktiviti bes


ketua fasi kali ni adalah 'abg ben'. seperti juga cik kedinkyst, aku pun prefer sebut abg benjol. haha. banyak btol cheer/benda2 merepek yg diajar MHS kali nie. walaupun merepek, tp agak fun la. aku ni da la ponteng, bila dtg je kena buat benda2 tu, so tercengang2 la aku ikut org sblh. isk isk

antara benda merepek yg menarik perhatian aku :

sifir siput
haaa tau x camno? dia x terhad kepada siput je, leh jadik sifir kambing, kucing, sotong, harimau dll. mmg suei la sifir nie. kalau denda lambat ke kalah ke, sket2 nak kena buat benda nie. haha. mcm nie sifirnya. fasi akan mintak kita baca sifir bape2, contohnya sifir 3 kali siput. so baca la sifir tu sambil buat aksi

1 kali siput.. siput
2 kali siput.. siput siput
3 kali siput.. siput siput siput

cuba korang bayangkan kalau kena baca sifir 80 juta kali siput. hehe. just kidding! kalau sifir harimau, bunyinye jadik auumm! kalau sifir sotong kena goyangkan badan mcm sotong. serious klaka if bdk laki buat. mmuehehe


"daku yg tersepit.. menyenggau x kaler baju kami.. hihi"

lagu barisan kita (modified version)
basically, fasi akan bagi satu subjek. korang kena nyanyi lagu barisan kita based on subjek tu. mcm mase aku dgr lagu nie dinyanyikan oleh group sebelah group aku mase LDK, subjek yg diberi adalah TELUR! so, dorang nyanyi la beramai2 bikin gegar satu dewan. aku da duk tergelak2 da sblh nie. hahaha. camni lagunya..

inilah barisan TELUR, yang ikhlas berTELUR
siap sedia berTELUR,
untuk ibu berTELUR
sebelum kita berTELUR, jangan harap kami berTELUR
inilah sumpah pendekar TELUR, menuju medan TELUR

andai kata kami TELUR semua
, taburlah bunga di atas TELUR
kami mohon TELUR, malaysia berjaya (alhamdulillah ni x ubah)

semboyan telah berTELUR
menuju medan TELUR

haa.. amcam? bley blah ke xbley blah? haha. ade mcm2 lg benda tp aku xingat plak. tepuk amai2, tepuk suek(btol ke ko eja ni betty, aku tiru post ko je nie), tepuk yg sebut utem gempak3x tu, tepuk terima kasih. eh byk la lg, aku mane tau sgt, aku ponteng. hahaha..

selain tu, ada jugak bina menara menggunakan mancis/surat khabar. haha. nak kerek sket! group aku menang tau. walaupun menara tu rupa mcm taik je aku tgk, tp berbanding group lain, mmg layak la (heh!). ade juri yg memilih dan justifikasi di sebalik kemenangan. menara kiteorg dipilih sbb ada base yg kukuh, sama mcm base yg diperlukan dlm pengajian di utem nie selain faktor kekemasan


"comel kan kami? *wink*"


"group 65.. memula beraksi serius, pastu haruslah freestyle~"

kemuncak segala acara adalah pada malam jumaat iaitu majlis penutup+malam kebudayaan. persembahan pembuka sgt menarik, kumpulan chori chori hei. sume dialog ade hei. sampaikan students sume pun pandai2 jerit "hei" ramai2 selepas setiap ayat, walaupun narrator xsebut hei. very impressive, tahniah gak kpd group yg buat sketsa ayah n ibu. group yg lain mcm hampeh, rasa nak baling je telur busuk kat dorang. esp group hungga2 dan juga barney n friends. mati pucuk aku lepas tgk persembahan korang tau!


"kami yang kesedihan olok2.."

secara keseluruhannya, pujian harus diberikan kepada fasi2 utem utk MHS kali nie sbb berjaya menjadikan orientasi tu satu benda yg fun, bkn membebankan. lokasi MHS yg diadakan kat kompleks sukan di kampus tetap durian tunggal juga amat sesuai utk segala macam aktiviti. cuma satu cadangan aku, eh bole ke cadang kat sini? lantak la. next time, direct entry utem xperlu menjalani orientasi. buat mcm uitm. mungkin cuma wajibkan dtg hari2 penting je

haaa.. tu je la. penat da aku tepek pic nie. ade byk lg, tp simpan je la bg anak cucu tgk. kihkih! okla, bertemu lagi di lain post. pic terakhir, rakan2ku yg berposing dgn berbaju batik dan bertudung utem. ngehngeh. assalamualaikum~


"4 di hadapan masih single.. dptkan sementara stok masih ada"

P/S : sum1 made me smile in tears while writing this post. i had to stop for 4-5 times. why? let just time decides what we're gonna be =)

Labels:



pecah kaca, pecah simen
sudah baca, harap komen


chokilala BLOGGED @ 7/06/2008 11:27:00 PM l 13 Comment(s)


Template 101% self-coded by Chokilala
http://www.chokilala.com
Back to Top